Foreldrevakt

Dansefest 2024 trenger foreldrevakter.

Kan du stille?

Vi trenger foreldrevakter bak scenen for å hjelpe de ulike gruppene av og på scenen.

Foreldrevaktene får anledning til å delta "backstage" på en stor scenisk produksjon. Vi har erfaring med at svært mange foreldre synes det er stas å få være med på dette.

Vi sørger for at foreldrevaktene får se sitt eget barn opptre.

VIKTIG MELDING:

Dersom du stiller som foreldrevakt skal du ikke kjøpe billett. Du vil da være backstage under forestilling, men likevel få se ditt barn opptre fra salen (ev. sidescene om det foretrekkes).

Praktisk informasjon:

Foreldrevaktene har ansvar for

• å se at alle elevene er møtt opp (sjekk med liste)
  • å kontakte danselærer dersom noen mangler
  • å se til at elevgruppene møter presis til sceneprøver og forestilling
  • at elevene holder seg rolig når de er back-stage
  • å se til at elevene får i seg nok mat og drikke mellom sceneprøve og forestilling
  • å hjelpe de som trenger det å gå på do, gjelder særlig dem som har ansvar for de minste barna
  • å se til at kun de foreldre som er foreldrevakter som er bak scenen, hvis ikke blir det kaotisk og for mange tilstede
  • å se at elevene får utdelt riktig kostyme
  • å se til at hår og sminke er slik det skal
  • å passe på at barna ikke spiser i kostyme
  • å hjelpe til dersom det er noen kostymer som trengs å fikses
  • å passe på at kostymer legges tilbake og garderobe er ryddig når forestilling er ferdig.
  • t.o.m. 7.klasse påse at elever hentes.

Parkering:

Vi har dessverre ikke parkeringstilbud til dere, og må henvise dere til parkeringsplasser i området, som parketten ved Stavanger konserthus osv. Det er dessverre kun parkeringsplasser som krever betaling i området. Kanskje dere kan vurdere å bli kjørt og hentet, slik at dere slipper å stå parkert hele dagen.

Kle deg i sort:

Vi ber alle foreldrevakter om å kle seg i sort, da dette vil gjøre at dere blir mer diskre i kulissene. Dere vil også få et klistermerke/skilt som sier at dere har lov til å være i backstageområdet.