Utmelding

Skal du slutte på kulturskolen må du være oppmerksom på følgende

• Avtalen du har, er økonomisk bindende semestervis og opphører først når skriftlig utmelding er mottatt av kulturskolens administrasjon kulturskolen@stavanger.kommune.no

• Lærere kan ikke motta utmeldinger.

• Utmeldingsfrist for kommende vårsemester er 1. desember og for høstsemesteret 1. mai.

• Eleven er automatisk påmeldt til vårsemesteret hvis ikke skriftlig utmelding foreligger innen fristens utløp(1.desember)

• Alle elever må, for å beholde elevplassen neste skoleår, re-registrere seg innen 1.mai.

• Manglende re-registrering sidestilles med skiftelig utmelding og eleven blir satt til sluttet ved semesterslutt.

Kulturskolen informerer på hjemmesiden og via e-post når skolen har åpnet for re-registrering

• Nye elever som ikke ønsker å ta imot tilbudt plass må gi skriftlig beskjed til skolens administrasjon:
    kulturskolen@stavanger.kommune.no  innen 1 uke etter mottatt henvendelse.
                ​
  • Nye elever har 1 prøvetime fortløpende etter tildelt plass. Dersom eleven ønsker å slutte etter prøvetimen, må det gis skriftlig melding til skolens administrasjon innen utgangen av den uken man tar prøvetimen, for å slippe å betale.

• Tidligere elever har ikke rett til prøvetime på samme disiplin.

• Ved for sen eller manglende skriftlig utmelding vil skolen kreve semesterkontingent for det påfølgende semester.