Friplasser

Kulturskolen har 100 friplasser til rådighet, for elever under 18 år bosatt i Stavanger kommune. Din families størrelse og samlede inntekt avgjør om du kan få friplass eller ikke. Sjekk om du er innenfor de gjeldende inntektsgrensene under her før du søker. En familie kan kun få friplass på én elevplass pr. barn. Har du spørsmål om friplassene ta gjerne direkte kontakt med oss. Telefon 51508840 eller kulturskolen@stavanger.kommune.no

Friplassene for skoleåret 2024-2025 er dessverre delt ut.

Hvordan søker du?

Før du kan søke om friplass, må du melde deg på et fag. Kontakt kulturskolen når du får et tilbud om undervisningsplass, så hjelper vi deg videre med søknaden om friplass.

Søknad sendes til Stavanger kulturskole p.b.8069 Forus, 4068 Stavanger, eller leveres fysisk til kulturskolen i Sandvigå 5 i Bjergsted.

Klikk her for å se et eksempel på søknadsskjema

Du må søke om ny friplass for hvert skoleår.

Hvem kan få friplass?

Inntektsgrensene per år:
(følger den lokale ordningen til SFO i Stavanger kommune)

• familier med to forsørgere med samlet skattbar inntekt på under kr 1 000 000
  • enslige forsørgere med samlet skattbar inntekt på under kr 750 000.

Skatteoppgjør for forrige inntektsår må legges ved søknaden.

Hvis inntektssituasjonen har endret seg betydelig i løpet av året er dere pliktige til å informere kulturskolen om dette.

Information in English - free tuition

To apply for free tuition you must be registered as a paying pupil. Family size and economy is a decicive factor when applying, and your application is valid for one school year only. Income per year must be less than: see list above. Please contact us and we'll help you with the application.