Søk på alder og sted

Ungdomscamp - Ungdom 13 - 16 år

Kulturskolen arrangerer for første gang kulturskolens egen gratis "Ungdomscamp" 9.-11.august.

I tre dager møtes ungdom fra 13-16 år for undervisning i et valgt kunstfag.
Årets kunstfag er:

• Sjonglering(ny- sirkus)- Ledige plasser
• Hip-hop: - Ledige plasser
• Kunst - Ledige plasser
• Musikk-Teater - Fullt per 10/6: Kun mulig å sette seg på venteliste

Timeplan:
1030-1100 - Åpnet for hang out- og registrering

1100-1230 Undervisning

1230-1330 felles lunsj på hovedbygget

1330-1500 undervisning

1500-1600 – mulig å jobbe på egenhånd/selv i saler

Kulturskolens "Ungdomscamp" skal være en arena for å lære, men også et sted hvor man kan treffe andre kunstinteresserte ungdom.

Påmeldingssystemet ber om at du registrerer betaler, men du vil ikke få faktura:)

Ved påmelding vil du få mulighet å velge hvilket fag du vil følge, her følger en kort beskrivelse av hvert fag:

Sommer Kunst Camp konsept:
I løpet av denne campen, vil vi ved hjelp av papp, tegningsmaterialer og maling designe lage et 2D eller 3D ferdig kunstverk.

Dag En - vil vi ha idédugnad, eksperimentere med forskjellige konsepter og lage skisser.

Dag to - begynner med å planlegge og lage konseptet fra første dag til virkelighet.

Dag tre - skal vi ferdig lage vårt kunstverk og ha en miniutstilling/ avsluttnings fest.

Lærer: Claire Smith

Litt info om Claire:
Claire Smith vokste opp i Storbritannia. Hun studerte kunst på Falmouth Universitet og fullførte med BA (hons) grad i kunst og grafikk trykkeri in 1991.
Siden den har hun bodd i Kristiansand hvor hun har jobbet som kunstner og kunstlærer. Claire har utstilt sine kunstverk på mange forskjellige steder rundt i verden, inkludert Storbritannia og USA.
Hun har nylig flytte tilbake tilbake til Norge og nå nyter den lokale kunstscenen her i Stavanger.

Sjonglering med Flaks
Dagen begynner med en innføring i læringsmentalitet som handler om å ha troen på sin egen evne til å lære noe nytt.
Deretter fortsetter vi med å vise enkle ferdigheter med sjongleringsballer som vi bruker videre til å bygge opp mer krevende triks, slik at alle kan henge med uansett ferdighetsnivå.
Vi lærer også bort flowersticks og diabolo og vil ha små demonstrasjoner med de forskjellige sjongleringsdisiplinene underveis hvor vi viser hva som er mulig så lenge man står på og ønsker å lære.
Sjonglering er en utmerket aktivitet for å oppleve mestringsfølelse. Vårt mål er at alle skal ha en kjekkest mulig uke, og sitte igjen med ferdigheter man kan ha glede av resten av livet.

Her kan du se litt mer om Flaks

Hip-hop kurs med Liam Pentland.
Danseklassen før lunsj består av oppvarming, styrketrening og tøying. Vi vil deretter jobbe med grunnleggende hip-hop, som old school grooves fra den amerikanske vest og østkysten.
Det blir arbeid i grupper slik at deltakerne skal bli kjent med hverandre og lære sammen.
Etter lunsj samles vi igjen til koreografi arbeid, hvor elevene får samarbeide og målet er å ha det kjekt mens vi danser og lærer sammen.

Liam Pentland is a dancer/choreographer from Manchester (UK), trained at The Hammond Dance School and performed with the BBC, BMW Campaign, choreographer for The Lottery Campaign and the Hoosiers Music Video to name a few.
Liam became more recognised for his choreography and consequently began teaching workshops around the UK - incl. London's Studio 68 and Pineapple dance studios.
Since teaching at the well known HDI Dance Camp in 2012 he has taught workshops internationally in countries such as Portugal, Spain, Italy, Poland, Norway, Greece and Israel.
Liam has also performed with Tony Adigun’s - The Firm and also Norway's very own, Movimentum Dance Company.
Recently Liam and colleagues have founded Next Gen Learning Convention, whose aim is to provide the next generation with incredible mentors from around Europe as well as providing a platform for students to display their hard work.

Musikkteatercamp
Liker du å synge, danse og spille teater, men syns det er vanskelig å velge? Da er musikkteater noe for deg! I musikkteater* får du kjennskap til, og trening i både skuespill, sang og dans!
Vi vil under kurset/campen, jobbe med noen kjekke musikalnummer fra ulike musikaler. På få dager skal vi innom teaterøvelser, stemmebruk og bevegelse tilpasset musikkteater.
Det skal synges og danses, og det vil bli en fremvisning på slutten av kurset/perioden.
*Musikkteater er en fellesbetegnelse for alle typer teater som har musikk som bærende element. Kabareter, show, musikaler, revyer, operetter – alt sammen regnes inn i musikkteateret.
I godt og vel hundre år har musikalen etablert seg som en populær sjanger, og den bare vokser og vokser. Det finnes en musikal om det meste.
Vi kjenner klassikere som Les Miserable, Annie og The Sound of Music og nyere musikaler som Wicked, The Lion King og Beetlejuice - for å nevne noen svært få..

Påmelding