16-12-2023 kl. 14:00

FAMILIENS JULEKONSERT: NØTTEKNEKKEREN

• Fartein Valen salen (Stavanger konserthus)
Velkommen til julekonsert med Stavanger Symfoniorkester og elever fra Stavanger kulturskole m.fl. obs, man må kjøpe billett til denne forestillingen, som er i regi av Stavanger Symfoniorkester.

Annonsen og annonsebilde er klipt ut, 27.11.2023 kl 19.00 fra: https://sso.no/konsert/familiens-julekonsert-notteknekkeren/

Ta med barna og opplev en magisk julekonsert med historien om «Nøtteknekkeren» og musikk av Tsjajkovskij.

Pjotr Tsjajkovskij: Nøtteknekkeren
E. T. A. Hoffmann: Nøtteknekkeren og musekongen

MEDVIRKENDE

Omer Shteinhart, dirigent
Emil Middelthon, guttesopran
Julie Kristine Woie, forteller
Ingerine Dahl, konsertmester
Dansere fra TaDa
Stavanger Juniororkester
Barnekor: elever fra Kvernevik skole og Juniorkoret fra Kulturskolen
Kordirigent: Wibeke Wetaas

STED

Fartein Valen, Stavanger konserthus

Hjemme hos Clara feirer de julaften. Det dufter av pepperkaker, sjokolade og peppermyntestenger. Foreldrene til Clara har juleselskap, og lillebror Fritz pynter juletreet. Clara venter på at en spesiell gjest skal dukke opp med julegaver: gudfaren hennes, onkel Drosselmeyer, som er leketøysmaker. Hun kikker på klokken.. Skynd deg! Hvem er det som banker på døren?
Følg Clara og orkesteret på en magisk reise i gjenfortellingen av den klassiske balletten Nøtteknekkeren, med musikk av Pjotr Tsjajkovskij. Bli med når Nøtteknekkeren må kjempe mot Musekongen, møte Sukkerfeen og reisen til Landet fullt av søtsaker, der forunderlige, spennende og festlige opplevelser venter dem.

Passer for barn 3 til 10 år.