02-10-2021 kl. 10:00

Klarinettseminar med Christian Stene

Lørdag 2. oktober får klarinettgruppen på Unge talenter Bjergsted besøk av Christian Stene.

Seminaret er på Sandnes kulturskole, rom B 119.

Publikum kan høre elevene spille både solo og kammermusikk. Dagen avsluttes med et foredrag om "ABC ved klarinettspill"

Seminaret er helt åpent for tilhørere, i henhold til gjeldende smittevernsregler, og detaljplanstår under her.

Om Christian Stene:
Christian Stene er soloklarinettist i Bergen Filharmoniske Orkester. Han har tidligere holdt samme stilling i Den Norske Operas Orkester. Han er også Førsteamanuensis ved Griegakademiet – Institutt for musikk, Buffet Crampon og Vandoren artist og Norgesrepresentant for ICA (International Clarinet Association).
Christian opptrer jevnlig som gjeste-soloklarinettist i ulike skandinaviske, europeiske og asiatiske orkestre bl.a. Philharmonia Orchestra og London Philharmonic Orchestra. Han er også en aktiv kammermusiker og jobber ofte med komponister for å skape nye verk til instrumentet. I tillegg til klassen ved Griegakademiet gir Christian jevnlige mesterklasser i inn- og utland og instruerer Ungdomssymfonikerne, Bergen Filharmoniske Ungdomsorkester og andre regionale ungdomsorkestre.

Seminaret er sponset av Senter for talentutvikling Barratt Due. #senterfortalentutvikling

Vel møtt til en inspirerende dag!

Program for dagen:
10.00 Quinten Keijsper
10.45 Bendik Skarpnes (bassklarinett)
11.30 Pause
12.00 Leni Helliesen
12.45 Lars Vigesdal
13.30 Pause
13.45 Dina Iversen
14.30 Kammermusikk med klarinettkvintett
15.30 Pause
16.00 Christian har foredraget «ABC for klarinettister»
Anledning for å stille spørsmål og snakke om øving, repertoar osv.
Seminaret er ferdig kl 16.30