13-03-2021 kl. 10:00

UtB messingseminar med Frøydis Ree Wekre

• Eikenes-salen (UiS - Fakultet for Utøvende Kunstfag)
Lørdag 13. mars får messingelever i Unge talenter Bjergsted besøk av hornist og professor Frøydis Ree Wekre. Det blir mesterklasser for både messingkvintett og solister og seminaret foregår i Lille konsertsal på UiS i Bjergsted kl 10.00-15.30.

Frøydis karakteriseres som en foregangsfigur i norsk hornmiljø! Hun har et stort hjerte for musikk og alle hun underviser. Blant hennes tidligere studenter finner vi i dag flere hundre i profesjonelle ensembler over hele verden.

På Wikipedia kan vi lese om Frøydis:

"Hun spilte piano da hun var mellom fire og seks år, deretter fiolin, og var 2. fiolinist i NRKs juniororkester. Hennes hovedinstrument, valthorn, startet hun med i 1958, og debuterte tre år senere i en konsert med Oslo Filharmoniske Orkester (1961)."

Frøydis ble utnevnt til professor i horn og kammermusikk ved Norges Musikkhøgskole i 1984, og før det var hun fast alternerende solohornist i Oslo Filharmoniske orkester fra debuten på starten av 60-tallet.

Vi kan med andre ord se frem til et inspirerende seminar med mye hjertevarme og humor.

Dette seminaret er sponset av Senter for talentutvikling Barratt Due, i samarbeid med Unge talenter Bjergsted.

Spørsmål om seminaret kan rettes til UtB koordinator, olav.stener.olsen@stavanger.kommune.no