Prosjektet er en produktorientert prosess som er rettet mot replikkskriving og tekstskaping ment til muntlig fremføring.

Eleven vil på forhånd få tilsendt dilemma/mysterie historier slik at de har anledning til å bruke ulike læringsstrategier/tankekart før utøveren kommer.

Som et differensierende element, kan elvene ta bilder og legge til podcasten sin.

Klassen vil og bli oppfordret til å bruke tid til å jobbe med podcasten sin mellom de to øktene.

En vil og gi elevene opplæring i opptaksprogrammene audacity og moviemaker..

 

Første dagen( 2 timer) starter  med en inspirasjonsøkt hvor han tar for seg tekstskaping med fokus på replikker. Elevene vil så alene/i grupper skrive manus. Gjennomgang hvor han viser hvordan en kan bruke opptaksprogrammene.

Andre dagen( 2 timer) jobber en med fokus på fortellerstemmen og innlevelse hvor en kan legge til lydeffekter og musikk. Blir det tid vil en utvide podcasten til og å inneholde egne bilder.

Tilbudet gis til 6-8 trinn.

Vil skape opplevelser som gir elevene mestringsfølelse i arbeidet gjennom kreativ aktivitet.

Elevene skal kunne formidle tanker/ideer ved bruk av digitale verktøy.

Elevene skal lære å bruke innspillingsprogrammer som audacity og moviemaker

Olav Hove jobber som lærer i ungdomsskolen, lærebokforfatter for Aschehoug forlag, redaktør innenfor digital læring i Aschehoug forlag og er tekstforfatter og medvirkende i programmet Utakt på NRK P1 og Nomino NRK 1 .

Har jobbet som journalist, skrevet 5 bøker, en rekke teaterstykker og har vært DKS-utøver med prosjektene ”Digitale bildehistorier” og ”Street art” i flere år.